پادکست

خانه » پادکست » راه های ترک سیگار

راه های ترک سیگار

آنچه در این مطلب می خوانید

فهرست مطالب

شما می توانید مطالب این نوشته را در ویس زیر که توسط آقای تیمور پور ضبط شده گوش دهید

 

 

 

آیا میتوان سیگار را ترک کرد؟

درپست قبلی درمورد بیماری فشار خون, راه های تشخیص و درمان آن به طور کامل پرداختیم. دراین پست درمورد قوی ترین ماده مخدر دنیا, سیگار و راه ترک آن به طور کامل و جامع بپردازیم.


دوستان عزیزم  در این پست قصد دارم که در ارتباط با قویترین ماده مخدر دنیا سیگار براتون توضیح بدم که چطور ترکش کنید. احتمالا الان یکی روشن کردیم که انشالله با تمرکز خیلی بالا صحبت‌های بنده رو گوش بدین  نوش جونتون ولی زحمت بکشین  زودتر تموم بکنین که از مطالب مهمی که عرض می‌کنم جا نمونید .

علت سخت بودن ترک سیگار؟

برای ترک سیگار شما باید به تاثیرات جسمی و روانیش کاملا آگاه باشید و بدونید که اصلاً چطور شد که به سیگار یه همچین ماده بدبوی بد طعمی اعتیاد پیدا کرده  البته به زعم غیر سیگاری‌ها . خدمت شما عارضم که روان شناس‌ها تحقیقاتی را انجام دادند و در نتیجه اون متوجه شدند که علت سیگاری شدن در قسمت اعظم مواقع برمی‌گرده به اینکه یه نوزاد یه فرزند بیشتر از ۱۴ ماه شیر را از سینه مادر خورده یا از پستانک. به واسطه این اتفاق مرکز احساسات اون نوزاد به دهانش انتقال پیدا می‌کنه به چه معنی ؟

 یعنی اون نوزاد وقتی که بزرگتر شد اون شخص احساسات بسیار مهمی را از طریق دهانش می‌تونه درک بکنه و حس بکنه مثل امنیت مثل آرامش مثل لذت حتی در خیلی مواقع مثل عشق . 

یعنی چطوری ؟ 

خیلی از افراد رو می‌بینید که انگشتشون رو توی دهان می‌گذارند و می‌جوند خودکار توی دهانشون می‌ زارن خوردن خیلی به صورت آنرمال لذت می‌برند افرادی که تمایل زیاد دارند به رابطه دهانی این‌ها معمولاً افرادی هستند که بیشتر از ۱۴ ماه شیر رو از  سینه مادر یا پستانک خوردن. 

 

مهمترین عوامل تمایل به سیگار کشیدن؟

یکی از مهم‌ترین نمونه‌های افراد اون‌هایی هستند که تمایل به کشیدن سیگار دارند وقتی سیگار رو داخل دهان می‌ذارن احساس امنیت بهشون دست میده آرامش . 

حالا دو تا علت دیگه هم داره .

۱- در واقع اعتیاد پیدا کردن به سیگار علت اولش که احتمالاً همتون می‌دونین اینه که شما وقتی که یک کاری یک امری رو به صورت همیشگی و مستمر برای مدت زمان طولانی انجام بدین بهش عادت می‌کنین و در واقع اگر ماده‌ای باشه مثل سیگار بهش اعتیاد پیدا می‌کنین.

۲- یه علت دیگه هم داره که افزایش ترشح سطح دوپامین و سراتونین هورمون‌های شادی و حال خوب معروف هستن که مثلاً وقتی که شما احساس می‌کنید غمگینید خوشحالید ناراحتین حوصله ندارین بعد غذا قبل غذا قبل خواب بعد خواب و در تقریباً میشه گفت همه مواقع شما یه سیگار روشن می‌کنید که حالا حال خودتونو بهتر بکنین.

منصف باشین واقعا این اتفاق می‌افته به خاطر همون ترشح دوپامین ولی عوارض جبران ناپذیری داره که حالا آروم آروم بهتون خواهم گفت.

عوارض سیگار کشیدن ؟

 یه چند تا از مهمتریناشو خدمتتون عرض بکنم که یکمی بترسین و انشالله ترغیب بشین که شما هم به دسته ترک کنندگان سیگار بپیوندید.

عوارض سیگار برای آقایان چیست ؟

 اگه آقا هستید که باید بدونید که یکی از عوارض بسیار شایع و مهم ترک سیگار کاهش میل جنسی ,اختلال نعوظ زود انزلی  تمام این ها در نتیجه کشیدن سیگار اتفاق می‌افته حالا چرا من اینا رو فقط میگم.

 چرا سرطان رو نمیگم؟ چرا غلظت خون رو نمی‌گم ؟ چرا از دست دادن ریه‌هاتون رو نمیگم؟ 

علتش اینه که میدونم برای آقایان محترم حتما تایید میکنین میل جنسی و کیفیت اون قطعاً مهم‌ترین بخش زندگی آقایان است و البته یه نکته بسیار مهمی رو خدمتتون عرض بکنم حالا جدا از اینکه یکم شوخی کردم مطلب اینه که یکی از فاکتورهای اصلی و اساسی تشخیص میزان سلامت هم جسم و هم روان آقایان همین رابطه جنسی با کیفیته. 

به میزانی که یه آقا رابطه جنسی با کیفیتی داره هم و هم جسمش در سلامت بالاتری هست . دومم که قبلاً فکر کنم توی پست اول یا دوم بود خدمتتون عرض کردم که کیفیت خواب هست پس اینو آقایون محترم داشته باشند تا انشالله بریم مرحله بعد روش‌های ترک.

عوارض سیگار برای خانم ها چیست ؟

در ارتباط با خانم‌ها هم باید عرض بکنم که اگر سیگار می‌کشید باید بدونید که به زودی باید با سلامت پوست و مو و ناخن‌هاتون خداحافظی بکنید چون سیگار بزرگترین مانع برای بالا بودن کیفیت این سه عضو حیاتی شما خانم‌های عزیز است  خب به نظرم به اندازه کافی ترسیدین الان احتمالاً آماده شنیدن مراحل ترک سیگار هستین . بریم اولین قدم رو بهتون توضیح بدم .

 ببینید اولین قدم و مهمترین قدم حالا از نیت کردن و اراده کردن و اینها که بگذرم اینه که شما باید آگاه باشید که شما با همون روشی که به سیگار اعتیاد پیدا کردین باید سیگار رو ترک بکنید چطوری ؟

 

 

 

راه های ترک سیگار

راه های ترک سیگار چیست ؟

شما اولین روزی که اولین نخ سیگار رو کشیدین حتما یادتون هست باید این رو بدونید که چه مدت زمان طول کشید زمانش بسیار بسیار مهم هست که شما برسید مثلاً به تعدادی که الان دارید مثلا ۲۰ نخ. یعنی شما از یک نخ تا ۲۰ نخ این آخرین عدد سیگاری که امروز مثلاً می‌کشید باید بدونید که چه مدت زمان طول کشیده به همون میزان زمان که انشالله سیگار رو بتونید ترک بکنید.

 یه مثال بزنم مثلاً من فرض رو میزارم برای اینکه شما در طول یک روز ۲۰ نخ سیگار می‌کشید یعنی یک پاکت . حالا ۶ ماه طول کشیده که شما از یک نخ به ۲۰ نخ برسید مدت زمانی که لازم داریم که این ۲۰ نخ رو به صفر عدد برسونین ۶ ماهه. یعنی تقریبا هر نه روز یک عدد از سیگارتون رو باید کاهش بدین نهایت در عرض ۱۸۰ روز شما سیگارتون رو به صفر می‌رسونید.

 این قدم اول و مهمه ولی در حین این کاهش تعداد سیگار باید یک سری اقدامات رو هم انجام بدید و جهت هم پاکسازی روانتون و هم پاکسازی جسمتون که در این پروسه این ۱۸۰ روز بتونید موفق عمل بکنید و انشالله سربلند بیرون بیاید .

بدون شک اولین قدم و مهمترین قدم ورزش کردنه. 

چرا ورزش انقد مهمه برای ترک سیگار؟ 

چون شما یه جایگزین بی‌نظیر برای اون قسمت از سیگار که دوپامین و سراتونین را افزایش میداد به وجود میاریم ورزش این کار را برای شما انجام میده هفته ای ۵ جلسه حداقل ورزش بکنید بدون شک هم اولویت با ورزش هوازی است .

طریقه پاک کردن سم سیگار از بدن ؟ آیا ترک کردن سیگار بیخوابی دارد؟

نکته دوم اینه که قدم دوم اینه که تمام دوستان و آشنایانی که سیگار می‌کشن رو باید کنار بزارید همه و همه و همه . بعد از این حذف حیاتی که انجام میدین میریم سراغ مصرف آب. 

میتونم بگم آب پاک کننده تمام بدن از تمام سمومه. بهتره بگم بهترین پاک کننده سموم بدن آبه. باید بگم که هر ۱۵ دقیقه یک جرعه آب همدمای محیط میل کنید. تقریبا  روزانه دو لیتر خوب هست. 

شیرینی‌ها رو باید کاملاً حذف بکنیم چون رابطه مستقیم با کیفیت خوابتون داره. زمانی که شما سیگار رو ترک می‌کنید البته با روشی که من عرض کردم زیاد متوجه این عوارض عجیب و غریب نمی‌شین در معمولاً در ترک‌هایی که یهویی اتفاق می‌افتند شما بی‌خوابی رو خیلی کمتر است ولی محض احتیاط اگر روی شخصی تاثیر حالا اینطوری خواست بگذاره حتما بدونید که شیرینی رو باید به صورت کامل حذف بکنیم . 

یه کار بسیار مهم دیگه‌ای که باید انجام بدید اینه که به هیچ عنوان در طول ۶ ماهی که مشغول ترک سیگارید ابدا رابطه جنسی نداشته باشیم شما به واسطه این پروسه ترک سیگار یه میزانی دچار اضطراب و استرس خواهید شد و این استرس این اضطراب می‌تونه رابطه شما رو اون کیفیت همیشگی خارج بکنه و رابطه شما رو کمی بی‌کیفیت بکنه واین خودش می‌تونه عامل ایجاد استرس باشه و ممکنه که منجر بشه به اینکه شما برگردید به کشیدن سیگار پس تو این ۶ ماه لطفاً انجام ندید.

دارو گیاهی برای پاکسازی ریه ها ؟ آیا ججامت می تواند به پاکسازی بدن کمک کند؟

برای پاکسازی ریه‌هاتون حتماً از دم کرده پر سیاوشان قبلاً هم عرض کردم استفاده بکنید روزی یک لیوان دم بکنید و توی دو نوبت اون رو میل بکنید .

 حتماً در طول ۶ ماهی که مشغول پروسه ترک سیگارید دوبار حجامت عام را انجام بدید حجامت عام به بدن شما کمک می‌کنه که این پاکسازی بهتر انجام بدید. این برنامه‌هایی که عرض کردم رو لطف بکنید روی  کاغذ بنویسید این کارهایی رو که باید انجام بدید بنویسید و هر روز بخونید و هر روز هر قدمی که برمی‌دارید در جهت ترک سیگار اون رو به این کاغذ به این برنامه اضافه بکنید و هر روز صبح ظهر شب حتی بیشتر اگر دیدید نیاز هست تکرارش کنید یعنی از رو بخونید.

 این کاغذ رو که به شما یادآوری بکنه چرا شروع به ترک سیگار کردید؟ چرا نیت کردید اراده کردید که سیگارترک کنید؟ 

دو تا نکته حیاتی رو خدمتتون عرض بکنم بدونید که سیگار رو برای افزایش کیفیت زندگیتون ترک می‌کنید نه کمیت زندگی و در نهایت اگر سیگار را ترک کردید بدونید جز قدرتمندترین انسان‌های روی کره زمین هستید افراد بسیار زیادی هستند که انواع مواد مخدر را ترک می‌کنند ولی در ترک سیگار ناموفق هستند.

  نکته آخر اینه که درسته بعد ترک سیگار دیگه شما سیگاری ندارید که درد و شادی و غم و بیکاری و بی حوصلگی و همه اینها رو باهاش تقسیم بکنید  ولی یه موجود بسیار قدرتمندتر همدم و مونس شماست!

 قوی ترین ورژن خودتون.

 از این که تا انتهای بنده رو همراهی کردید بسیار سپاسگزارم شش ماه آینده همتون همه اون‌هایی که این مطلب رو خوندن سیگار رو ترک بکنن و یه زندگی پاک با کیفیت و زیبا رو برای خودشون و اطرافیانشون ساخته باشه بسیار دوستتون دارم .

با ما در ارتباط باشید

نظرات و سوالات خود را برای ما کامنت کنید

پست های دیگر را مطالعه کنید

4 دیدگاه در “راه های ترک سیگار

  1. Shila

    The Real Person!

    Author Shila acts as a real person and verified as not a bot.
    Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.

    The Real Person!

    Author Shila acts as a real person and verified as not a bot.
    Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.
    گفت:

    مطالب بسیار مفیدی بود خیلی ممنون. من تونستم سیگار و ترک کنم با روشی که شما گفتین بسیار ممنونم

    1. محمد هادی تیمورپور

      The Real Person!

      Author محمد هادی تیمورپور acts as a real person and verified as not a bot.
      Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.

      The Real Person!

      Author محمد هادی تیمورپور acts as a real person and verified as not a bot.
      Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.
      گفت:

      خیلی خوشحالم که تونستم در جهت ترک سیگار به شما کمک کنم

  2. بهزاد

    The Real Person!

    Author بهزاد acts as a real person and verified as not a bot.
    Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.

    The Real Person!

    Author بهزاد acts as a real person and verified as not a bot.
    Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.
    گفت:

    خیلی مطالب مفیدی بود. برادرم تونست با کمک شما سیگار رو ترک کنه . خیلی ممنونم اقای تیمورپور

    1. محمد هادی تیمورپور

      The Real Person!

      Author محمد هادی تیمورپور acts as a real person and verified as not a bot.
      Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.

      The Real Person!

      Author محمد هادی تیمورپور acts as a real person and verified as not a bot.
      Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.
      گفت:

      بسیار خوشحالم که مطالب سایت استفاده کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
مشاوره رایگان با تیمورپور
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من