پادکست

کبد چرب

کبد چرب

کبد چرب

در پست قبلی در مورد پلیپ بینی و عوامل به وجود آمدن آن و راه های درمان آن پرداختیم . درادامه به بررسی کبد چرب، راهای تشخیص آن و همچنین پیشگیری و درمان آن می پردازیم.


سلام علیکم دوستان عزیز امشب قصد دارم که در ارتباط با کبد چرب بیماری که احتمالاً یا خودتون دارین یا از اطرافیان دوستان کسی رو دیدید که  به این بیماری ابتلا داشته  صحبت بکنیم. تشخیصش رو بهتون یاد خواهم داد پیشگیریش رو همچنین و حتماً درمانش. البته قبلا در ارتباط با درمان کبد چرب صحبت کردیم ولی امشب بسیار با جزئیات بیشتر و ریزبینانه‌تر اون رو خدمتتون توضیح خواهم داد باید بدونیم که  بودن چربی در کبد یه امر خیلی عادی. کبدهمیشه یه میزانی چربی در خودش ذخیره داره برای شما نیاز پیدا کنید اون رو تبدیل به می‌کنه و در بدن شما تبدیل به انرژی و کالری میشه خدمت شما عارضم که این نکته مهمی یادش بگیرید و بدون تا گرید ۲ چربی کبد تقریبا میشه گفت که ما هیچ علامت و نشانه‌ای از بیماری رو نخواهیم دید ولی تشخیص بیماری که همیشه از طریق علائم و نشانه‌های اون نیست در طب سنتی مرسومه که بر اساس علائم بالینی و سبک زندگی شخص مشخص البته این تکنیک در پزشکان گذشته بسیار رواج داشت و بسیار این کار را انجام می‌دادند اگر خاطرتون باشه یعنی سنتون قد بده یا اینکه شنیده باشین از گذشتگان پزشکان در گذشته نگاه کردن به علائم بالینی و سبک زندگی شخص درصد بسیار بالایی می فهمیدن که به بیماری دچار هستند .

حالا بگذریم که امروز تعداد آزمایش‌هایی که پزشکان محترم ازش استفاده می‌کنند بسیار بالاست ولی اینکه حالا میزان موثر بودن اون رو هم بنده کاری ندارم ولی ارتباط با علائم روانی ناآگاهی  نسبت به درد و بیماری براتون بسیارصحبت کردم. در حال حاضرم کاری با اون موضوع نداریم می‌خوام بهتون یاد بدم که چطوری میتونید ازطریق عوامل و ایجادکننده های بیماری ,بیماری رو تشخیص بدید چرا این براتون مهمه چرا حتماً این براتون سوال میشه احتمالا. به خاطر اینکه دوست دارم این رو هیچ معلول بی علتی وجود نداره اصل و اساس در از بین بردن مثل بیماری بدون شک و قطع به یقین از بین بردن علت اونه.  در واقع مهمترین قدم در درمان هر بیماری رفع علت میخوام اینو بدونید. حالا یه مثال بزنم که شاید درک موضوع براتون راحت‌تر بشه اینه که تصور بکنید یک شخصی یک نخ سیگار بکشه. خب طبیعتاً دچار هیچ بیماری نخواهد شد با یک ولی اگه هزار نخ بکشه ۲۰۰۰ نخ یا ۳۰۰۰ نخ باید منتظر حداقل غلظت خون باشه دیگه حالا بیماری‌های عجیب و غریب رو نام نمی‌برم. ولی غلظت خون یکی از اون بیماری‌هایی هست که در نتیجه استعمال دخانیات ایجاد می‌شه باید این رو بدونید بر اساس یک فاکتور و یک المان هم بیماری رو تشخیص نمیدیم. مثلا کسی در حال کشیدن سیگار هست تشخیص نمیدیم یعنی به این باور نمی‌رسیم که اون دچار غلظت خونه . یه فاکتور بسیار مهم مدت زمان وجود عامل بیماری است فرض بکنیم یه شخصی امروز یه تیکه شیرینی خورد فردا هم خورد یه روز دو روز سه روز که چاقی ایجاد نمیکنه که طبیعتاً ۶ ماه یک سه سال که یه مستمرشخصی شیرینی مصرف بکنه و فعالیت بدنی نداشته باشه می‌تونه منتظر باشه که به یقین کبدش چرب بشه دیگه علاوه بر اضافه وزن که بهش دچار می‌شه چربی کبد هم براش به وجود میاد اینا رو توضیح دادم حتما بهش فکر بکنید و در ذهن نگه دارید. حالا خدمت شما عارضم که یه مجموعه عواملی رو باید در نظر گرفت یعنی معمولا کبد چرب با یک عامل و ایجاد نمی‌شه یعنی اینع که شما احتمالاً همزمان هم مصرف کالری بالایی داشتین و هم عدم فعالیت حالا در یه عده‌ای حالا محدودی مصرف مشروبات الکلی هست اینا همه با هم می‌تونن منجر به ایجاد کبد چرب بیشن . یبوست هم یکی از اون بسیار مهم در ایجاد چرب باید خیلی بهش دقت کنید علتشم اینه که میزان سمومی که از طریق روده‌ها وارد جریان خون میشه بار خیلی زیادی رو به کبد تحمیل می‌کنه و طبیعتاً می‌تونه کبد رو کاهل تنبل و در نهایت چرب بکنه.

حالا خدمت شما عارضم که یه فاکتور روانی هم در کبد چرب بسیار زیاد تاثیرگذاره که معمولاً هم زیاد بهش دقت نمی‌کنند من این رو بهتون بگم اضطراب و استرس چرا انقدر مهم هست من بسیار بیمارانی داشتم که هیچ مشکل کبدی نداشتند ولی در آزمایش خونشون آنزیم‌های کبدی معمولا عدد بالاتر از رنج نرمال رو نشون می‌داده علتش این است که این افراد به اضطراب واسترس دچار بودن و در خیلی از مواقع من دیدم که به دلیل این هست که حالا بسته به هر شرایطی روزی که آزمایش دادن آنزیم‌ها بالا بوده و پزشک گفته که چون نمی‌دونم علت این بالا بودن آنزیم‌ها چی هست شما باید آزمایش‌های تکمیلی بیشتری بدید و هر بار که آزمایش‌ها همینطور تکرار میشن و بیشتر می‌شن و مدت زمان بیشتری می‌گذشته آنزیم‌های کبدی بالاتر می‌رفتند در حالی که هیچ ایراد و عیبی در کبد اون شخص وجود نداشته. اینم نکته مهم است بعداً عرض خواهم کرد که اضطراب و استرس رو چطور میشه ریشه کن کرد اون رو حتماً خواهم گفت یه مدل دیگه کبد چرب داریم که ناشی از ویروس هپاتیت هست که حالا اون دسته از افرادی که به این ویروس مبتلا شدن اون‌ها پروسه درمانشون متفاوته البته در بیشتر مواقع خود پزشک‌ها از داروی لیورگل استفاده می‌کنند که از مشتقات خار مریم هست در طب سنتی هم که خار مریم در این مواقع بسیار مرسومه وپروسته درمان اون دسته از افراد خاص و به قول معروف یک مقداری با دقت بیشتری انجام می‌گیره.

خدمت شما عارضم که حالا افرادی که کبدشون چربه به جز اون‌هایی که هپاتیت دارند چنتا عمل هست که اگر انجامش بدن حداقل برای دو یا سه ماه البته بستگی داره به گرید چربی کبدشون بدون شک اون چربی کبد از بین میره و دیگه هیچ وقت هم بر نخواهد گشت تا زمانی که البته عرض کردم رعایت بکنن. اولین و مهم‌ترینش بارها و بارها تاکید کردم و تکرار کردم هفته‌ای ۵ جلسه ورزش و حتماً حتماً ورزش به صورت هوازی و هر وعده‌ای ۴۵ دقیقه. رژیم غذایی عاری ازقند بارها و بارها من این رو تاکید کردم ولی باز دیدم که دوستان پرسیدن میگن که منظور شما از قند چیه هر چیز شیرین مزه شما باید توی دوره درمان شیرین رو حذف بکنید فارغ از اسمش باید حذفش بکنی .

نداشتن اضطراب و استرس را هم که عرض کردم و تنها راهشم یاد گرفتن و مدیریت ذهن است که باید یاد بگیرید کنترلش بکنید تکنیک‌های وجود داره اونها رو باید یاد گرفت و مطلب بعدی نداشتن یبوست که عرض کردم بسیار بسیارفاکتور حیاتی و مهمی ست. روش درمان  یبوستم که قبلن گفتن اینبار هم عرض بکنم رفع سوء هاضمه است و حالا دوستانی که قصد دارند دارویی اگر بشه اسمش رو دارو گذاشت استفاده بکنن خاکشیر هست. خاک شیردر واقع بی‌خطرترین و بی‌ضررترین یا کم ضررترین داروی ملین دنیاست. روش مصرفشم اینطور هست که زحمت می‌کش صبح ها با معده خالی دو لیوان خاکشیر با آب گرم گرم که عرض می‌کنم یعنی ۶۰ و ۷۰ درجه یعنی وقتی که میل می‌کنید نمی‌سوزید ولی خب احساسم نمی‌کنید که حالا دماش معمولیه. این بسیار مهمه دمای دمای این خاک شیر بسیار مهم است و اینکه حتماً حتماً سر پا بایستید و دو لیوان رو پشت سر هم بخورید و تا یک ساعت بعدش هم چیزی استفاده نکنید اجازه بدید خاکشیر عمل بکنه.

برای دوستانی که الکل مصرف می‌کنند حتماً حتماً الکل رو به صورت کامل باید حذف بکند حتماً نوع خاصی نداریم یه عده میگن  آبجو میشه خورد دیگه آبجو که الکلش کمه؟ ابدا اینطوری نیست اکل الکله و به هر میزانش مضر هست. مطلب بعدی که بسیار زیاد در ارتباط با درمان کبد چرب باید لحاظ بکنید حتماً حتماً مصرف آب هست روشش رو قبلاً توضیح دادم الان هم مجدد توضیح خواهم داد آب هر ۱۵ دقیقه یک جرعه و حتماً هم دمای محیط هم دمای محیط بودن چون دماش بسیار مهمه خیلی آب یخ می‌خورن که خودش یکی از عوامل اصلی چربی کبد هست این رو باید بدونید. مطب بعدی حذف کامل چای به واسطه اینکه یبوست آور هست می‌تونه یکی از فاکتورهای ایجاد کننده چربی کبد باشد یا حداقل فاکتورهای تاثیرگذار بر افزایش چربی کبد .خب خدمت شما عارضم که تقریباً هر آن چیزی که لازم داشتید رو بهتون گفتم در ارتباط با کبد چرب درمان اون تشخیص و فکر نمی‌کنم نکته‌ای مونده باشه اگر حالا سوالی بود بر طبق روال گذشته می‌تونید به من توی دایرکت سوال سوالتونو بفرستید من حتماً در حد توان پاسخ خواهم داد از اینکه با بنده تا انتهای این ویس همراهی کردید بسیار ممنون و سپاسگزارم به خدای بزرگ می‌سپارم

کانی طب

با منم دوست باش چیزای خوبی یادت میدم

کانی طب

اینستاگرام

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *