پادکست

خانه » پادکست » راه های درمان جوش

راه های درمان جوش

آنچه در این مطلب می خوانید

فهرست مطالب

شما می توانید مطالب این نوشته را در ویس زیر که توسط آقای تیمور پور ضبط شده گوش دهید

 

 

آیا جوش صورت درمان دارد؟ آیا جوش یک بیماری است؟

در پست قبلی درمورد روش های ترک سیگار به طور کامل پرداختیم. در این پست انواع جوش ها و راه های درمان آنها را بررسی می کنیم. بسیاری افراد راه های زیادی را برای درمان جوش انجام داده اند و نتیجه ای نگرفته اند این پادکست شما را در درمان جوش کمک می کند. با ما همراه باشید.

به دیده به نام خدا شبتون بخیر امشب قصد دارم راجع به انواع جوش‌ها و راه‌های درمانشون براتون توضیح بدم.عزیزانی که زیاد جوش میزنن حتماً راه‌های زیادی رو هم رفتن.بدون شک نتیجه هم نگرفتن .

میدونم که در اکثر مواقع درمانگرها جوش رو یک بیماری در نظر می‌گیرند این اشتباه اول اون هاست بعد سعی دارن جوش رو به صورت موضعی با پماد و انواع لوسیون از بین ببرند  اشتباه دوم ! بعد از اینکه با پمادها و لوسیون‌ها جواب نگرفتند از قرص‌های ضد التهاب استفاده می‌کنند اشتباه سومشون! و این اشتباهات رو انقدر ادامه میدن که  جوش‌ها عمیق بشن و دیگه نشه هیچ کاری انجام داد و در واقع تنها  راه انجام دادن بشه , انجام دادن لیزر و prp و کربوکسی تراپی کلی روش های جدید ولی بی‌فایده که فقط هزینه بسیار زیادی رو به درمانجو تحمیل می‌کند. چرا این روش ها جواب نمیدن چون در ۹۰ درصد مواقع پوست نیست داخلی هستند یعنی چی ؟ عرض می‌کنم ! 

عوامل ایجاد کننده جوش؟

به هشت علت معمولاً یه شخص ممکنه جوش بزنه این جوش ها انواعشون به  این ترتیب هست :

  • جوش بلوغ
  • جوش ناشی از مصرف گرمی جات
  • جوش ناشی از یبوست
  • جوش ناشی از کبد چرب
  •  جوش ناشی از چرب شدن پوست
  • جوش‌های عصبی
  • جوش های ناشی از اختلالات هورونی که معمولا در خانم ها ایجاد میشه
  • جوش ناحیه آلت تناسلی

خب روش های درمان این جوش ها رو بدون دارو بنده مورد به مورد  خدممتون عرض می کنم.

 جوش ناشی از سن بلوغ چه علایمی دارد؟ راه درمان چیست؟

مورد اول جوشی هست که در زمانی که شخص به سن بلوغ می‌رسه دخترها و پسرها فرقی نمی‌کند ایجاد میشه. راحل چیه ؟ راحلش اینه که رو شیرینی رو به صورت کامل حذف بکنن سرخ کردنی رو حذف بکنن ادویه‌ها رو حذف بکنن و روزانه دولیتر آب هم دمای محیط بخورن و حتما و حتما در سن بلوغ این بسیار مهمه به واسطه بالا رفتن هورمون‌های مردانه یا زنانه سوخت و ساز بدن بالا میره و شخص مستعد جوش زدن می‌شه به همین واسطه اون پسر یا دختر ما بهتر هست که هفته ای ۵ جلسه ورزش بکنه این ورزشم نیازی نیست که حتما توی باشگاه انجام بشه می تونه بیرون بره و روزی نیم ساعت ۴۵ دقیقه پیاده‌ روی تند انجام بده.

جوش ناشی از مصرف گرمیجات چه علایمی دارد و راه درمان آن چیست؟

مورد دوم جوش ناشی از مصرف گرمیجات. این بسیار مرسومه شاید بگم که بیشتر از هفت مورد بقیه این مورد مرسوم است. راه درمانش چیه ؟ 

خب از نامی که روش گذاشتم معلومه دیگه به خاطر مصرف گرمیجات پس باید گرمیجات رو حذف بکنیم.گرمیجات کدومان ؟

شیرینی‌ها سرخ کردنی‌ها ادویه‌ها این‌ها رو باید حذف کرد حالا جایگزینش یه تعدادی اصطلاحا خنکی در طب سنتی ما مرسوم هست یکی از بهترین‌های اون‌ها خاکشیره. خاکشیر رو میشه در طول روز یه لیوان یا دو لیوان استفاده کرد یه خنکی دیگه هم که اونم معروف هست ترنجبین است. معمولا مواقعی که بچه‌های کوچیک نوزادها دچار زردی میشن باز از قدیم مرسوم بوده از ترنجبین استفاده می‌شده و خاکشیر.

جوش ناشی از یبوست چه علایمی دارد و راه درمان آن چیست؟

مورد سوم جوش ناشی از یبوست. معمولا وقتی که یه شخصی دچار یبوست میشه و سمومی که از طریق روده ها وارد جریان خون میشن  می‌تونن از طریق جوش نمایان بشن و ما میتونیم اونها رو ببینیم. راه حلش برای درمانش چیه؟ قبلا توضیح دادم بارها و بارها ولی یک بار دیگه عرض بکنم راه درمانش اینه که اون شخص لبنیات رو حذف بکنه مواد خوراکی حاوی نگهدارنده‌های شیمیایی رو حذف بکنه اینها برای ۳۰ روز هست. این ها رو رعایت بکنن اون جوش‌ها برطرف میشه یک ساعت قبل از غذا تا دو ساعت بعدش مایعات نخورند ولی در طول روز دو لیتر دولیتر آب رو بصورت هر ۱۵ دقیقه یک جرعه میل بکند آب حتماً هم دمای محیط باشه.

 جوش ناشی از کبد چرب چه علایمی دارد و راه درمان آن چیست؟

 جوش ناشی از کبد چرب ولی راه حل  درمان کبد چرب رو قبلا بارها و بارها عرض کردم  ولی برای درمان جوش یه راحل موقتی هم توصیه بکنم بد نیست مصرف عرق کاسنی می‌تونه این جوش‌ها رو کاهش بده! ولی تا زمانی که کبد چرب یعنی علت این جوش‌ها پابرجاست این جوش‌ها هم به صورت کامل از بین نمیرن. 

پس راه درمان کبد چرب را بنده یک بار دیگه عرض بکنم بدون شک و بدون شک ورزش کردن! ورزش کردن !و ورزش کردن! و بعد حذف کامل طعم شیرین. 

کبد چرب را چطوری درمان کنیم؟

طعم شیرین رو باید کلا حذف کرد در طول درمان کبد چرب عرض می کنم . بعدش بله میشه میوه استفاده کرد ولی اون هم به قاعده و بهترین تایم مصرف میوه‌ها هم یه تاکیدی بکنم بین وعده صبحانه و ناهار هست . بعدظهر تا انتهای شب نیازی به میوه های شیرین نیست چرا می تونید خیار,کاهو ,کلم ,سبزیجات رو استفاده بکنید اون ها قند ندارند و در طول شب در بدن شما منجر به افزایش تریگلیسیرید و نهایتا چربی های بدنتون هم نمیشن و در نتیجش همون کبد چرب. دوستانی که فقط یه دو تا نکته رم بگم در ارتباط با دوستانی که کبد چرب دارند ناشی از مصرف الکل! الکل رو باید ترک بکنید یعنی راه میانبری وجود نداره الکلتون رو ترک بکنید بدون اینکه اگر این کارو نکنید هیچ دارویی و هیچ دارویی هیچ کمک به شما نمیکنه.

جوش‌های ناشی از اضطراب و استرس چه علایمی دارند و راه های درمان آن چگونه است؟

 مورد بعدی جوش‌هایی هستند که ناشی از اضطراب و استرس هستند. این رو توی معمولاً توی افرادی می‌بینید این توی همه افراد نیست یعنی اینکه بگید خب فلانی و فلانی و فلانی رو من میشناسم استرس هم دارند ولی جوش نمی‌زنند.

بله این نوع جوش رو شما معمولا در افرادی می‌بینید که طبیعت صفراوی دارند یعنی طبیعت گرم و خشک دارد این‌ها معمولاً اگر عصبی بشن احتمال جوش زدنشون بسیار زیاد است راه حلش چیه؟ طبیعتا مشخصه دیگه! از نامش مشخصه که باید علتش رو از بین برد علت این جوش‌ها یعنی همون اضطراب و استرس استیاد بگیرید ذهنتون رو مدیریت بکنید. 

مدیریت ذهن رو یاد بگیرید کنترل افکارتون رو یاد بگیرید. قبول دارم در شرایطی که امروز ما توش زندگی می‌کنیم کار راحتی نیست ولی به شما قول میدم که این کار شدنی است بنده برای ۱۰ سال ۱۲ ساله که دارم همین تکنیک رو انجام میدم و خدا را شکر در سخت‌ترین شرایط ممکن هم بنده استرسی ندارم دنبال راه حل می‌گردم ولی استرسی ندارم .

جوش ناشی از چرب شدن پوست چه علایمی دارد و علل آن چیست؟ راه های درمان آن چیست؟

مورد بعدی جوش ناشی از چرب شدن پوستند. این هم تا حدودی مرسوم هست یعنی باز مربوط به افراد صفراوی هم می‌شه معمولاً صفراویی‌ها خیلی پوستشون چربه اون هم معمولا به دلیل بالا بودن سوخت و ساز بدنشونه به همون دلیلم هست که لاغرن این‌ها بدنشون نه چربی نگه می‌داره نه آب و طبیعی هم هست که اون چربی‌های مقداریش از طریق ادرار دفع میشه مقداری هم از طریق تعریق و عرق کردن و از طریق پوست ! 

راه حلش چیه؟

 یه راحل ساده بهتون بگم احتمالاً اسم این ماده هم قبلا شنیدین و خوشمزه است و همینی که بسیار کاربردی و مفید. سکنجبین! با این تفاوت که بنده توصیه می‌کنم سکنجبینتون رو خودتون تهیه بکنید! از بیرون تهیه نکنید!! به خاطر اینکه خب ما داریم این رو به عنوان دارو استفاده می‌کنیم قرار نیست که فقط یه چیز خوشمزه بخوریم سکنجبین پایش عسل, عرق نعنا و سرکه است.  

لطف بکنید سرکه خوب پیدا بکنید خب یک بار دیگه ,یک بار این رو به عنوان دارو ببینید پس با کیفیترینش رو تهیه کنید یه سرکه خوب پیدا بکنید و مطمئن, یه عسل با کیفیت بگیرین که شکر کمتری داخلش باشه و البته بنده مطلع هستم که در مناطق مختلف عسل‌هایی هم هستند که دوستان با وجدان که احساس مسئولیت دارند عسل رو به صورت طبیعی اجازه میدن که زنبورها خودشون تولید بکنن اگر از اونها پیدا بکنید خیلی خیلی مفید است.

روش مصرف سکنجبین برای درمان چربی بدن 

 و بعد روش مصرف روش درست کردن سکنجبینم حالا بهتون بگم دیگه بد نیست ببینید من واحد در نظر می‌گیرم ! یک لیوان سرکه اگر بخواید استفاده بکنید نصف لیوان عرق نعنا بریزید و نصف لیوان هم عسل حالا اگر دوست داشتید شیرین‌تر بشه می‌تونید اون عسل رو افزایش بدید مقدار عسلتون رو افزایش بدید حتی میتونید یک لیوان هم بریزید بعد دوستداشتید عرق نعنا طعمش بیشتر باشه ؟

 مانعی نداره می‌تونید افزایش بدید تا جایی که از طعم این سکنجبینی هم که درست کردید لذت ببرید! قرار نیست که داروی بد مزه استفاده کنید. روش مصرفش چطوره ؟ 

روش مصرفش اینه می‌تونید به عنوان تنها جایی هست که بنده شیرینی خوردن رو توصیه می‌کنم خب سکنجبین مقداری شیرین است.یک ساعت قبل از ناهار و شام می‌تونید یک استکان از این سکنجبین رو میل بکنید برای یک ماه نهایتاً دو ماه هم کفایت می‌کنه هم چربی پوستتون رو از بین می‌بره هم جالبه ضد صفراست . صفرا رو هم خیلی عالی کاهش میده.

جوش ناشی از اختلالات هورمونیه را چه علایمی دارد و چگونه آن را درمان کنیم؟

مورد هفتم جوش ناشی از اختلالات هورمونیه در خانم‌ها! که اگر بخوام دارو معرفی بکنم داروهای بسیار زیادی است برای رفع اختلالات هورمونی خانم‌ها یعنی اختلال پریودیشون. 

چرا منجر به جوش میشه به دلیل اینکه زمانی خانوم به دوره پریودی می‌رسه و اون خون به درستی و به میزان کافی خارج نمیشه در طول دوره مشخصی که داره این تولید سم در بدن می‌کنه و وارد جریان خون میشه و باز هم شروع به تولید جوش می‌کنه بهترین راه حل برای درمان اختلالات هورمونی در خانم‌ها من تا دلتون بخواد موارد مختلف رو با همین کار ساده درمان کردم بدون شک ورزش کردن! باور بکنید هیچ هیچ دارویی مثل ورزش کردن پریودی خانم ها رو مرتب و منظم نمی‌کنه! 

 روزانه نیم ساعت فقط تند راه برید نیاز نیست که باشگاه برید هیچ نیازی نیست! تحقیقات محققان کاملا این رو تایید می کنه که یکی از بهترین ورزش‌هایی که میتونه انسان انجام بده پیاده‌روی !برای هزار سال اجداد ما فقط راه میرفتن یعنی اون ها باشگاه بدنسازی که نداشتند که تنیس که انجام نمی‌دادن شنا که به عنوان ورزش انجام نمی‌دادن. 

بهترین فعالیت بدنی که انجام می‌دادند پیاده ‌روی بود و این در ژنوم ما هم وجود داشت.پیاده روی رو انجام بدین مطمئن باشید بهترین ورزش دنیاست و اون روبه دیده  یک دارو هم می‌تونید نگاه بکنید. 

دوستانی که علاقه‌مند زیاد به دارو مصرف کردن هستند و تصور می‌کنند که حتماً اگر کسی که در حیطه درمان فعالیت می‌کنه باید بتونه دارو معرفی بکنه  تصور بکنه این ورزش یه داروکه در طول ۲۴ ساعت یک بار انجامش میدم! بنده اگر بخوام دارو تجویز بکنم مثل سایر دوستان بهتون قول میدم به بهترین شکل ممکن هزاران بار از اون‌ها بهتر می‌تونم این داروهای سرسری یهویی خونگی و حالا اسم‌های مختلف رو بهتون معرفی بکنم ولی مطمئن باشید چون دوست شمام  و از ابتدا به عنوان دوست و با شعار دوستی اومدم طبیعتاً دلم می‌خواد که حالتون خوب باشه پس لطف بکنید ورزش رو انجام بدید.

جوش ناحیه آلت تناسلی را چگونه درمان کنیم؟ عوامل به وجود آورنده جوش ناحیه آلت تناسلی چیست ؟راه های طب سنتی برای درمان این نوع جوش؟ 

 یه مورد دیگه هم جوش داریم که جوش ناحیه آلت تناسلیه. حالادر گذشته به دلیل معمولا موهای زائد رو با تیغ شیو می‌کردند و می‌زدند این جوش‌ها بیشتر به وجود می‌آمد الان که حالا یه سری امکانات اضافه شده وفک کنم اپیلاسیون یا از این کارهای که جدیداً انجام میدن اسماشون رو من کامل بلد نیستم یه مقداری این جوش‌ها کمتر شدن ولی باز همچنان این اتفاق میفته بنده دیدم.

نوره چیست ؟

خدمت شما عارضم که از قدیم یک ماده‌ای بود که شاید اسمشو شنیده باشید به نام نوره! به اسم نوره زرمیخدار. این نوره رو میتونید استفاده بکنید نه تنها که جوش نمیزنید و موها رو بسیار عالی پاک میکنه یه مو بره طبعیه فوق العادس. 

خب در طب سنتی به اسمه شیمی درمانی طبیعی هست که ضد سرطانه  و بسیارتوصیه شده حتما لطف بکنید اگر مصلحت دونستین به جای ژیلت و حالا لیزر و همه این‌ها از نوره استفاده بکنید. خب خدمت شما عارضم دوستان عزیزم بنده بهترین روشها رو برای درمان جوش ها رو بهتوم گفتم بدون دارو البته و تصور می‌کنم اگر به دوستی من اعتماد دارین و اطمینان این‌ها رو انجام بدین بهتون قول میدم نتیجش رو مبینید دنبال میانبر نگردید . میانبر در مسیر سلامتی یعنی پنهان کردن علت اصلی بیماری.  شما نتیجش میشه اینکه این بیماری در آینده نزدیک با قدرت بسیار بیشتری برمی‌گرده و اون زمان هست که هزینه بیشتر زمان بیشتر اضطراب بیشتری رو به شما تحمیل می‌کنه که بتونید درمانش بکنید. می تونید نظراتت خودتون رو در مورد درمان جوش در در ارسال نظرات با ما درمیان بگذارید و اگه سوالی دارید در ارسال نظرات بپرسید.

 

با ما در ارتباط باشید

نظرات و سوالات خود را برای ما کامنت کنید

پست های دیگر را مطالعه کنید

4 دیدگاه در “راه های درمان جوش

  1. X22nox گفت:

    Hey people!!!!!
    Good mood and good luck to everyone!!!!!

    1. محمد هادی تیمورپور

      The Real Person!

      Author محمد هادی تیمورپور acts as a real person and verified as not a bot.
      Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.

      The Real Person!

      Author محمد هادی تیمورپور acts as a real person and verified as not a bot.
      Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.
      گفت:

      thanks

  2. X22nox

    The Real Person!

    Author X22nox acts as a real person and verified as not a bot.
    Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.

    The Real Person!

    Author X22nox acts as a real person and verified as not a bot.
    Passed all tests against spam bots. Anti-Spam by CleanTalk.
    گفت:

    Hey people!!!!!
    Good mood and good luck to everyone!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
مشاوره رایگان با تیمورپور
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من