پادکست

بیماری های گوارشی

بیماری های گوارشی

 

بیماری های گوارشی

بیماری های گوارشی پایه و اساس بسیاری از بیماری هاست از احتلال خواب و خشم و استرس بگیرید تا لکه و جوش و …

 

 

به نام خدا دوستان عزیزم سلام علیکم شبتون بخیر. بریم سراغ بیماری‌های گوارشی که باید بدونید پایه و عامل ایجاد کننده بسیاری از بیماری‌هاست . از اختلال خواب و خشم و عصبانی و استرس بگیرید تا کبد چرب و جوش و لک پوستی  و حتی اختلال پریودی در خانم ها و کلی بیماری دیگه. توی ویدیو عرض کردم خوردن آب با غذاعین خوردن سم می‌مونه به دو دلیل! اولیش اینه که اون اشخاصی که آب زیاد با غذا می‌خورند معمولا استرس خیلی زیاد و در طولانی مدت داشتند. اینا معمولا اینطوری توصیف می‌کنند میگن که اگر با غذاشون آب نخورند غذا از گلوشون پایین نمیره .این اتفاق معمولا در افرادی میفته که استرس بسیار شدید و طولانی مدت دارند یعنی بیشتراز دو سه سال دچار استرس واضطراب بودن . البته این افراد معمولاً هنگامی که استرس داشتند شیرینی مصرف می‌کردند . چرا وقتی که غذا قصد دارند بخورند از گلشون پایین نمیره؟ به قول خودشون! اصطلاحاً! ببینید هضم و جذب غذا و تبدیلش به قند برای مغز در شرایطی که دچار استرس هستیم بسیار کار سخت و سنگینیه.

به خاطر اینکه این غذا رو مانعی در جهت بالا نگه داشتن راندمان عملکردش در جهت حل اون عامل استرس می‌دونه چون اینو قبلاً عرض کردم برای هضم مواد غذایی بدن کلی قند باید بسوزونه, کالری گلبول قرمز رو صرف بکنه که بتونه این مواد غذایی رو تبدیل حالا به قند بکنه که باز بتونه ازش استفاده بکنه این علت اولیه که جلوغذا خوردن شما رو میگیره . حالا اگه شیرینی بخورین توی اون شرایط هیچ مانعی نداره و به راحتی می‌تونید قورتش بدید. یکی ازدلایلی که مانع غذا خوردن ما میشه اینه که در شرایطی که شما دچار استرس و اضطراب شدید و طولانی مدت هستین مغز بدن رو در حالت آماده باش نگه می‌داره <<فشار خون رو قبلا تو ویس فشار خون بهش اشاره کردم>>  یه انقباض که بتونه جریان خون را افزایش بده و اینی که شما در بهترین شرایط ممکن باشید که در شرایطی که نیاز بود از خودتون دفاع بکنین بتونید بهترین و سریع‌ترین واکنش رو نشون بدین . خب مری هم از این قاعده مستثنا نیست و در شرایط خاص در شرایطی که مغز تصور می‌کنه در شرایط نابسامانی هستید و باید بتونید از خودتون دفاع بکنید و بهترین واکنش رو از خودتون نشون بدید  طبیعه که حتی به شما اجازه غذا خوردن رو هم نمیده و اون انقباضی  که عرض کردم در ارتباط با مری هم صادقه و مری رو منقبض می کنه و طبیعیه که شما نمی‌تونید غذاتون رو به راحتی قورت بدین حالا خیلی افراد دراین شرایط شروع میکنن با همون فرم با همون میزان و اندازه‌ای که قبلاً حالا یا لقمه می‌گرفتن یا قاشقشونو پر می‌کردن همونطور غذا رو می‌خوان بخورن طبیعیه اون میزان از غذا برای مری که منقبض شده بزرگ است و پایین نمیره!

خب حالا بریم سراغ اینکه  چه ایرادی داره ما غذامونو با آب قورت بدیم؟ چه مشکلی ایجاد میکنه؟

هر لقمه‌ای که شما مصرف می‌کنید هر غذایی که می‌خورید معده شما به یه نسبت مشخص اسید داخل معده می‌ریزه. شما که آب رو مصرف می‌کنین اون اسید با اون کیفیت و اون غلظت رو رقیق می‌کنیم و مانع میشین ازهضم اون ماده غذایی. حالا شما هی غذا بخورید و اسید ترشح میشه و شما مجدد آب  و مجدد اسید رو رقیق می‌کنید و این دور باطل همینطور ادامه پیدا می‌کنه . خوب اسیدی که رقیق شده انقد اون میزانش و حجمش بالا میره که شما خیلی مواقع این حس رو احتمالاً یا خودتون داشتین یا دیدین که شخص میگه که من دچار رفلکس شدم !سوزش معده شدم! به خاطر اون میزان زیاد از اسیدیه که نتونسته غذا رو هضم بکنه و فقط حجمش بالا رفته در نتیجه اون اسید رقیق و غذایی که شما خوردین و هضم نشد غذای گندیده شده وارد روده‌هاتون می‌شه و حالا نفخ هم ایجاد می‌کنه علاوه بر رفلکس شما دچار نفخ هم شدین حال غذا هضم نشده رفلکس گرفتید و نفخ هم کردید این اتفاف اگر برای طولانی مدت در بدن شما ایجاد بشه شما دچار سوء هاضمه میشید! ابتدای عرایضم که عرض کردم این وضعیت با ادامه پیدا کردن سوء هاضمه ایجاد می‌کنه و کلی بیماری دیگه! که باید بسیار زیاد بهش دقت کنید. می‌تونم به جرات بهتون بگم در این ۲۰ سالی که تنهایی مشغول کار طب سنتی صادقانه بیش از ۹۰ درصد افراد که دچار این مشکلات گوارشی بودن عامل اصلی عامل اضطراب و استرس بوده. پس حالا باید چه کار کنیم که دچار نشیم؟ برای هم پیشگیری و هم درمان لطف بکنید یک ساعت قبل تا دو ساعت بعد از وعده غذا هیچگونه مایعاتی مصرف نکنید. لبنیات رو به صورت کامل حذف بکنیم و حتما استرس و اضطرابتون رو به هر روشی که میتونید کنترل بکنید که قطعاً بهترینش مدیریت ذهن است . این سه نکته‌ای رو که عرض کردم شما یک ماه ۳۰ روز انجام بدید بهتون قول میدم بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکل سوهاضمتون حل میشه بعید می‌دونم الان سوالی باشه که من جواب نداده باشم ولی اگر هم سوالی بود میتونی توی دایرکت از بنده بپرسید من هم حتما تا جایی که در توانم هست و مقدور هستم بهتون پاسخ خواهم داد از اینکه تا انتهای این ویس بنده رو همراهی کردید ممنون و سپاسگزارم .

 

 

کانی طب

با منم دوست باش چیزای خوبی یادت میدم

کانی طب

اینستا گرام

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *